Alergija na polen- hrana koja nam (ni)je potrebna

by Zivanovic Tim
3 months ago
68 Views

Osobe alergične na polen nerado dočekuju proleće jer sa prvim cvetanjem drveća, koje počinje sve ranije zbog toplih zima, kreću i prve tegobe. Toplo vreme pogoduje širenju polena, te ga je najviše u periodu između maja i avgusta. Najčešći simptomi alergije na polen su kijanje, svrab u grlu i očima, kao i u unutrašnjem uhu.

Mnogo je potencijalnih uzroka alergija, ali na neke ne možemo uticati pa je potrebno da se fokusiramo na one koje možemo sami da promenimo a to su ishrana i učenje kako da se nosimo sa stresom. Stres nam slabi imunitet što stvara podlogu za razvoj alergija, ali stres može da utiče i na to koliko će nam tegobe biti izražene. Kada je ishrana u pitanju, postoje saveti koji mogu da nam pomognu da sprečimo pojavu alergija, ali i da ublažimo tegobe već postojeće alergije, pa čak i da je u potpunosti izlečimo.

Hrana koja nam otežava celu situaciju

Kada nam imunološki sistem oslabi stvara se presdipozicija za razvoj alergije, u bilo kom životnom dobu. S obzirom na to da se čak 80 odsto imunološkog sistema nalazi u crevima, ono što kroz creva prolazi i što se apsorbuje u velikoj meri utiče na naš imunitet. Nažalost, ishrana prosečnog čoveka je takva da svakodnevno unosimo u svoj organizam mnogo više hrane koja nam nije potrebna i koja šteti našem zdravlju, nego hrane koja nam pomaže da ostanemo zdravi, vitalni i otporni na bolesti.

Ono što se danas smatra najvećim naprijateljem čovekovog zdravlja je industrijska hrana, na prvom mestu šećer, mesne prerađevine (kobasice, salame, viršle, paštete), sva konzervirana  hrana, belo brašno, rafinisana ulja, pržena hrana, gazirani sokovi, nikotin, prekomerna upotreba alkohola…

Alkoholna pića u sebi sadrže histamine, supstance koje izazivaju alergijsku reakciju u telu. Histamin sadrže i dimljena i konzervirana riba, riba koja nije sveža, kao i drugi morski plodovi koje kupujemo u supermarketu. I dimljeno meso i mesne prerađevine, kao i tvrdi sirevi, buđavi sirevi i sirevi za mazanje sadrže histamine. Na spisak se mogu dodati i neke vrste povrća poput paradajza, spanaća, pečurki, kiselog kupusa, patlidžana. Iz ishrane treba izbaciti i kečap i senf, sirće, čokoladu i druge slatkiše, kafu, kakao…

Idealno bi bilo mesec – dva pred sezonu eliminisati iz ishrane svu pomenutu hranu kako bismo se spremili za sezonu polena i umanjili reakciju organizma na ovaj alergen.

Zdrava hrana

Iskoristite početak proleća za čišćenje organizma

Kada creva očistimo od starih naslaga i organizam oslobodimo nagomalinih toksina  i imunološki sistem će efikasnije raditi, što itekako može da nam pomogne u borbi sa alergijama. Najbolji način da očistimo creva, bez primene agresivnih metoda, jeste povećanje unosa vlakana i pravilno kombinovanje namirnica kako bi se postiglo dobro varenje. „Čista“ creva će bolje apsorbovati hranljive materije iz hrane koju jedemo, a to će svakako doprineti jačanju imuniteta.

Već sada treba da počnete sa ishranom koja će biti bazirana na hrani bogatoj vitaminima, mineralima i vlaknima. Jedite velike količine svežeg voća i povrća, integralne žitarice, seme lana, susama, suncokreta i bundeve, orahe, lešnike i bademe, klice, mahunarke, a namirnice životinjskog porekla pokušajte na mesec dana da izbacite iz ishrane ili svedete na minimalnu meru.

Uvedite i jedan dan nedeljno na voću i voćnim sokovima, a možete pokušati i da jednom nedeljno tokom 24h gladujete na vodi. Joše jedan od saveta je da ishranu organizujete tako što ćete osam sati dnevno imati obroke, a 16 sati (veći deo vremena ćete prespavati) gladovati. To znači da ćete, na primer, doručkovati u 8h, drugi obrok imati u 12h, a poslednji u 16h. Nakon ovog vremena možete piti vodu i nezaslađene čajeve, a prvi sledeći obrok će vam biti u 8h sledećeg dana.

Ovakav vid isprekidanog gladovanja ima veliku blagodat na organizam, ne nosi nikakav rizik kod osoba koje ne boluju od nekih hroničnih bolesti, a u slučaju alergija može itekako da pomogne. Osim toga, potpomoći ćete čišćenje creva, što će ujedno i ojačati imunitet. U proleće možete jelovnik obogatiti i divljim samoniklim biljem koje je prirodni čistač organizma, a neke od tih biljaka su i prirodni antihistaminici poput koprive. Nemojte propustiti ni sezonu sremuša, divljeg belog luka, koji je sjajan čistač krvi, jetre i želuca. Pomaže i u čišćenju od parazita, što je takođe važno u slučaju alergije. Prepun je vitamina C, prirodnog antihistaminika, a čisti i pluća od viška sluzi.

Antihistaminici u hrani

  • List koprive – blokira proizvodnju histamina u telu. Možete je koristiti za pripremu salata ili u obliku tinkture i čaja. Počnite sa ispijanjem dve šoljice čaja na dan dva meseca pre sezone alergija. Uzimajte tinkturu tokom cele sezone alergija dve pune kapaljke triput na dan.
  • Ulje crnog kima – Njegova dugoročna upotreba dovodi do znatnog smanjenja simptoma, pa čak i potpunog izlečenja. Počnite da ga koristite već sada.
  • Đumbir – pomaže u smanjenju izlučivanja sekreta i jača imunitet.
  • Vitamin C – za čak 30 posto smanjuje izlučivanje histamina.
  • Crni luk – sadrži kvercetin, prirodni antihistaminik.
  • Lan – koristite ga tako što ćete ga samleti i dodavati u hranu. Pomoći će vam i u čišćenju creva i poboljšanju probave.
  • Beli luk takođe može da pomogne da se brzo izborite sa “sezonskom kijavicom”.
  • I peršun i celer su sjajni antihistaminici.

PH ISHRANA JE SJAJAN IZBOR ZA SVE KOJI MUKU MUČE SA POLENSKIM ALERGIJAMA!

Tags: ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *